پیشتاز استخدام (منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش) قبولی را با پیشتاز استخدام تجربه کنید
menuordersearch
pishtazestekhdam.ir

تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی ۱ ,

پیشنهاد ما
تخفیف ویژه
تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی ۱
تصاویر
بیشتر
تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی ۱
(0)
(0)
تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی ۱ با پاسخ تشریحی + جزوه ی خلاصه شده
وضعیت کالا : موجود
مدل کالا
تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی ۱ با پاسخ تشریحی + جزوه ی خلاصه شده
تعداد
+
_
عدد
قیمت کالا
199,000 تومان
قیمت نهایی
89,000 تومان
تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی 1 با پاسخ تشریحی

 

پیشتاز استخدام :

 

نکته: این فایل جز برترین فایل های تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی 1 با پاسخ تشریحی برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش (رشته معارف) است

این فایل تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی1 را برای شما به ارمغان آورده و بی شک بهترین منبع است.

فایل به صورت پی دی اف است که پس از پرداخت به صفحه ی دانلود هدایت می‌شوید.

تعداد سوالات 274

پس از خرید می‌توانید از قسمت فایل های خریداری شده اقدام به دانلود نمایید.

نکته: این فایل دارای جزوه خلاصه دین و زندگی 1 هم است جهت تثبیت یادگیری

 

 

نمونه سوالات

1 - مصرع ((آب کم جو، تشنگی آور به دست)) در بیان کدام اصل تعلیم تربیت آمده ؟

الف) اصل فراهم کردن فرصت تأمل با خود

ب) ایجاد طلب و تشنگی در مخاطب

ج) توازن در پرورش روحیه تعبد، تعقل و تعلق قلبی

د) اجتناب از طرح غیر ضروری تشکیک و شبهه

پاسخ: گزینه ب

🔎 نباید چنین اندیشید که باید از فرصت استفاده کرد و همه چیز را به دانش آموز گفت. این سیرابی، درواقع، سراب است باید شرایطی فراهم کرد که دانش آموز احساس نیاز کند و با طلب درونی به سوی معارف دینی روی آورد.

 

2- چه تعداد از عبارت های زیر درست است ؟

1 تربیت دینی با میل و کششی در بیرون ظاهر آغاز میشود.

2 باید از فرصت استفاده کرد و همه چیز را به دانش آموز گفت.

3 مباحث نظری و علمی باید به گونه ای مطرح شود که پیوند بین آنها نشاد داده شود

4 طرح تشکیک و شبهه دانش آموز را از عصمت فطری خارج میکند

الف) چهار مورد

ب) یک مورد

ج) سه مورد

د) دو مورد

پاسخ: گزینه د

🔎 گزینه های ۳ و ۴ به درستی مطرح شده / تربیت دینی با میل و کششی در قلب آغاز می‌شود / نباید از فرصت ها استفاده کرد و همه چیز را به دانش آموز یاد داد.

 

3- بر طبق کدام اصل باید « موضوعاتی مانند خدا معاد و نظایر آن را به عنوان اصل موضوع تعلیم تربیت قرار بگیرد و تصویری ،صحیح زیبا و جذاب از آن ارائه کرد.»

الف) اصل اولویت دادن به بیان امور مثبت

ب) اصل پیراستن دین از خرافه ها و طرد عادات و رسوم اجتماعی نادرست از ساحت دین

ج) اصل اجتناب از طرح غیر ضروری تشکیک و شبهه

د) اصل برقراری ارتباط و تعامل میان مباحث نظری و عملی

پاسخ: گزینه ج

🔎 طرح تشکیک و شبهه دانش آموز را از عصمت فطریاش خارج میکند بهتر است موضوعاتی مانند خدا معاد و نظایر آن را به عنوان اصل موضوع گرفت و تصویری صحیح، زیبا و جذاب از آن ارائه کرد، به نحوی که نوجوان احساس کند با درک و پیوند با این حقایق اشباع میشود و احساس نشاط و اطمینان میکند.

 

6- رویکردهای آموزشی عموما برگرفته و منتج شده از کدام مورد است؟

الف) دیدگاه ها

ب) قوانین آموزشی

ج) اهداف آموزشی

د) همه موارد

پاسخ: گزینه الف

🔎 رویکردها یا رهیافت ها عموماً منتج از دیدگاه ها و برگرفته از آنها هستند و بر عناصر و اجزای یک برنامه پرتوافکنی میکنند ،در واقع رویکرد تقرب به یک دیدگاه است برای ساماندهی به یک برنامه.

 

4- در برنامه تعلیمی و تربیتی به ترتیب مبنا و نقش محوری کدام است ؟

الف) دیدگاه اسلام _ ماهییت

ب) معرفت شناسی ماهیت

ج) دیدگاه اسلام _ فطرت

د) معرفت شناسی _ فطرت

پاسخ: گزینه ج

🔎در برنامه تعلیمی و تربیتی انسان موضوع ماست و دیدگاه اسلام درباره انسان مبنایی است که تعلیم و تربیت با رهیافت و تقرب ،بدان راه خود را مییابد و پیش میبرد. در دیدگاه اسلام نسبت به انسان، «فطرت» نقش محوری دارد و همه مباحث انسان شناسی اسلام به گونه ای به این اصل باز می‌گردد.

نطرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر