پیشتاز استخدام (منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش) قبولی را با پیشتاز استخدام تجربه کنید
این فایل تست خط به خط راهنمای معلم دین و زندگی1 را برای شما به ارمغان آورده و بی شک بهترین منبع است.
فایل به صورت پی دی اف است که پس از پرداخت به صفحه ی دانلود هدایت میشوید.
تعداد سوالات 274
پس از خرید میتوانید از قسمت فایل های خریداری شده اقدام به دانلود نمایید.
نکته: این فایل دارای جزوه خلاصه دین و زندگی 1 هم است جهت تثبیت یادگیری
نمونه سوالات
1 - مصرع ((آب کم جو، تشنگی آور به دست)) در بیان کدام اصل تعلیم تربیت آمده ؟
الف) اصل فراهم کردن فرصت تأمل با خود
ب) ایجاد طلب و تشنگی در مخاطب
ج) توازن در پرورش روحیه تعبد، تعقل و تعلق قلبی
د) اجتناب از طرح غیر ضروری تشکیک و شبهه
پاسخ: گزینه ب
🔎 نباید چنین اندیشید که باید از فرصت استفاده کرد و همه چیز را به دانش آموز گفت. این سیرابی، درواقع، سراب است باید شرایطی فراهم کرد که دانش آموز احساس نیاز کند و با طلب درونی به سوی معارف دینی روی آورد.
2- چه تعداد از عبارت های زیر درست است ؟
1 تربیت دینی با میل و کششی در بیرون ظاهر آغاز میشود.
2 باید از فرصت استفاده کرد و همه چیز را به دانش آموز گفت.
3 مباحث نظری و علمی باید به گونه ای مطرح شود که پیوند بین آنها نشاد داده شود
4 طرح تشکیک و شبهه دانش آموز را از عصمت فطری خارج میکند
الف) چهار مورد
ب) یک مورد
ج) سه مورد
د) دو مورد
پاسخ: گزینه د
🔎 گزینه های ۳ و ۴ به درستی مطرح شده / تربیت دینی با میل و کششی در قلب آغاز میشود / نباید از فرصت ها استفاده کرد و همه چیز را به دانش آموز یاد داد.
3- بر طبق کدام اصل باید « موضوعاتی مانند خدا معاد و نظایر آن را به عنوان اصل موضوع تعلیم تربیت قرار بگیرد و تصویری ،صحیح زیبا و جذاب از آن ارائه کرد.»
الف) اصل اولویت دادن به بیان امور مثبت
ب) اصل پیراستن دین از خرافه ها و طرد عادات و رسوم اجتماعی نادرست از ساحت دین
ج) اصل اجتناب از طرح غیر ضروری تشکیک و شبهه
د) اصل برقراری ارتباط و تعامل میان مباحث نظری و عملی
پاسخ: گزینه ج
🔎 طرح تشکیک و شبهه دانش آموز را از عصمت فطریاش خارج میکند بهتر است موضوعاتی مانند خدا معاد و نظایر آن را به عنوان اصل موضوع گرفت و تصویری صحیح، زیبا و جذاب از آن ارائه کرد، به نحوی که نوجوان احساس کند با درک و پیوند با این حقایق اشباع میشود و احساس نشاط و اطمینان میکند.
6- رویکردهای آموزشی عموما برگرفته و منتج شده از کدام مورد است؟
الف) دیدگاه ها
ب) قوانین آموزشی
ج) اهداف آموزشی
د) همه موارد
پاسخ: گزینه الف
🔎 رویکردها یا رهیافت ها عموماً منتج از دیدگاه ها و برگرفته از آنها هستند و بر عناصر و اجزای یک برنامه پرتوافکنی میکنند ،در واقع رویکرد تقرب به یک دیدگاه است برای ساماندهی به یک برنامه.
4- در برنامه تعلیمی و تربیتی به ترتیب مبنا و نقش محوری کدام است ؟
الف) دیدگاه اسلام _ ماهییت
ب) معرفت شناسی ماهیت
ج) دیدگاه اسلام _ فطرت
د) معرفت شناسی _ فطرت
پاسخ: گزینه ج
🔎در برنامه تعلیمی و تربیتی انسان موضوع ماست و دیدگاه اسلام درباره انسان مبنایی است که تعلیم و تربیت با رهیافت و تقرب ،بدان راه خود را مییابد و پیش میبرد. در دیدگاه اسلام نسبت به انسان، «فطرت» نقش محوری دارد و همه مباحث انسان شناسی اسلام به گونه ای به این اصل باز میگردد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |